יומן מילווקי באקס/ מאת wilko

 

 

יומן מילווקי באקס/ מאת נדב ווילק(wilko)

אהלן, זהו יומן האליפות הראשון שאני כותב אז אני אתחיל להציג את עצמי ואיך הגעתי לכאן.

שמי נדב וילק, בן 26 , ממשואות יצחק, סטודנט באוניברסיטת בן גוריון, אוהד הפועל ירושלים וב- NBA אוהד של שחקנים ובמיוחד אוהד קובי. מצטער אבל אי אפשר להגיד שאתה אוהד קבוצה ספציפית ב NBA כאשר מעולם לא ביקרת בארצות הברית, זה קצת מגוחך. אז אפשר להגיד שאני מסמפט את הלייקרס וכן, אני מודע לסתירה בין לאהוד את הפועל ירושלים לבין לסמפט את הלייקרס, הקבוצה "המכביסטית" ביותר בהיסטוריה של ה  NBAאבל קובי זה קובי. (אני בהחלט מתכנן לכתוב בקרוב פוסט רגשי על קובי – ספויילר!)

הגעתי "להופס" לגמרי במקרה תוך שיטוט בפורום NBA מפורסם שאני לא אנקוב בשמו (רמז, מנחם כתב שם לא מעט בעבר), שבו אחד המגיבים טרח לכתוב טוקבק שלם שכולו שטנה על אתר הופס. מתוך חוסר חיבתי הרבה כלפיי הסגנון הקבוע של אותו מגיב ,ידעתי שזה אתר "השווה בדיקה" ומאז הפכתי לקורא נאמן.

בתור אחד העוקב אחר ה NBA מאז היותי ילד קטן היה לי חלום רחוק שכנראה לא יתממש לעבוד בתחום יום אחד. שמחתי מאוד כאשר מנחם הציע לפתוח יומני קבוצות לכותבים חדשים. אני רואה בזה איזשהו הגשמת חלום לכתוב על נושא שאני באמת אוהב ואני מקווה לנצל את הפלטפורמה שניתנה לי. אז תודה מנחם.

בתור סטודנט חסר זמן לחלוטין, התלבטתי במשך כמה ימים עד שהחלטתי לקחת קבוצה לכתוב עליה והתפלאתי מאוד איך זה שאף אחד לא לקח את מילווקי!!  מתוך הקבוצות היחידות שנשארו לי: ממפיס אטלנטה וברוקלין – קבוצות "אפורות" מה שנקרא. אבל ביננו, מילווקי המציאה את המושג "אפור".

מייקל רד. רד עלה עלה ורד…

בפעם האחרונה שמילווקי הראתה איזושהי רלוונטיות יחסית ועוד במזרח האפרורי היתה בתחילת העשור הקודם ב- 2002, כאשר הכוכבים היו ריי אלן ומייקל רד הצעירים. יחד עם גארי פייטון , סאם קאסל וטוני קוקוץ' (פאקינג טוני קוקוץ') המזדקנים הרכיבו את אחד הקווים האחוריים שעל הנייר (מודה, לא זוכר) נחשב מהטובים בליגה עם שמות מזילי ריר. כבר עשור היא הקבוצה האפרורית ביותר בליגה ואפילו הכוכב שלה באותה תקופה, מייקל רד, היה הכוכב האפור מכולם. בפעם הלפני אחרונה שהיא הגיעה לפלייאוף (לפני השנה שעברה) הכוכב שלה היה ג'ון סלמונס (מי?????????).

אבל היי, אנחנו כאן לדבר על ההווה ועל העתיד והעתיד מבטיח מאוד כאשר בתחילת העונה מילווקי ומיניסוטה נחשבו לקבוצות המעניינות והמבטיחות ביותר בליגה ( אוי כמה רציתי להכניס את הלייקרס באותו משפט אבל גם חסר אובייקטיביות כמוני לא יכול לכתוב דבר כזה). אני אישית הימרתי עליהם שהם יסיימו מקום רביעי במזרח ולכן התפלאתי שמילווקי הפכה ל"קבוצת לוטרי", הרי לא לכל קבוצה יש 'גריק פריק' שרק אלוהים יודע לאן הוא עוד יכול להתפתח ושחקן שחזר מפציעה שעד אז היה חזק בדיבורים על רוקי העונה. נוסיף לזה קבוצת פלייאוף מפתיעה שקיבלה חיזוק בדמות גרג מונרו וקיבלנו פה פוטנציאל נפיץ.

אז מה בעצם השתבש העונה בינתיים??

קודם כל חשוב לציין שזאת קבוצה צעירה שאף אחד משחקני החמישייה שלה לא עבר את גיל 25 ועצם העפלה שלה לפליאוף אשתקד הייתה הפתעה גמורה, כנגד כל התחזיות המוקדמות. לכן אני מאמין שמילווקי עוד תחזור אם לא השנה אז לפחות בשנה הבאה עם עוד בחירת דראפט גבוהה לצמרת הליגה כיון שהפוטנציאל שלה גבוה מדי.

ולמרות שהבהרנו את זה עדיין לא ציפינו מהם לכזאת רגרסיה ביכולת, במיוחד לאור הציפיות שהם יצרו אחרי שנה שעברה.

אז מה השתנה? התשובה לדעתי נעוצה בארבעה שחקנים: ביז'ו פאצ'וליה (שפשוט בא לי לעשות העתק הדבק למה ששגיא נאור כתב בפריוויו של יום שלישי עליו) , ארסן אילאסובה, ג'רארד דאדלי ואחרון ג'ו הנסון. שלושת הראשונים נשלחו בתמורה להחתמת גרג מונרו והאחרון, אם מישהו יודע לאן הוא נעלם שיתקשר ללארי סאנדרס.

ארבעת השחקנים הנ"ל יצרו ספסל שביחד עם מאיו ובייליס הרכיבו את אחד הספסלים היעילים בליגה. השנה הם נשארו רק עם מאיו וביילס וקבוצה שמפקירה את הספסל שלה בצורה פושעת כזאת, לא יכולה להיות בצמרת הליגה ובוודאי עם הרנסנס של המזרח.

הגריק פריק. שיפור הקליעה מ-3 יעזור לבאקס

נתחיל בהתקפה. בשונה ממה שנהוג לחשוב, מילווקי היא קבוצה הקולעת באופן סביר ביותר מהשלוש ( 35% מקום 15 ) אך הבעיה שהיא ממעטת לזרוק מהטווח הזה ( 17.4 זריקות בממוצע למשחק מקום 27 בליגה). הנה נתון מטריד: ג'בארי פרקר זרק רק 4 שלשות מתחילת העונה ומיותר לציין שהוא החטיא את כולן. נתוני השלשות לא שונים בהרבה משנה שעברה אבל לפחות שנה שעברה נטל הקליעה התחלק בין דאדלי, מידלטון ואילאסובה שהיוו לפחות איום מהטווח הזה, מה שריווח את ההתקפה יחסית והכריח את הקבוצות הנגדיות לבזבז אנרגיה בהגנה. השנה נשארנו רק עם מידלטון וחצי ביילס עם איום מהדאון טאון. מצד שני הם במקום הראשון במספר הזריקות ל-2 בממוצע למשחק אבל במקום ה – 18 בליגה באחוזים מאותו טווח ומקום 20 במספר ההגעות לקו העונשין במשחק.

נתונים אלה מעידים על חוסר יעילות התקפית ולא סתם מילווקי במקום האחרון בליגה בצבירת נקודות עם 95.9 נקודות בממוצע למשחק (מצטער, אבל פילדלפיה לא מתחרה בכלל באותו ענף). ההתקפה שלה פועלת במגמה הפוכה לגמרי ממה שהליגה הולכת אליו והיא ממעטת בשלשות ובהגעה לקו העונשין, דבר המעיד על מחסור בחדירות ובחירת זריקות בעייתית ( רוב הזריקות מטווח הבינים מה שנקרא " המייד ריינג'"). למילווקי אין את הפריבילגיה לשחק בצורה הזאת כל עוד הגבוה הרלוונטי היחיד מבחינה התקפית הוא גרג מונרו. ביום שיהיה לה שני ביגמנים חזקים כמו גאסול וזי בו אז היא תוכל לשחק כמו ממפיס.

הייתה תקווה שגרג מונרו יישפר את התחום של האגרסיביות מתחת לסלים אך הוא משחק ברכות ומגיע פעם וחצי במשחק לקו העונשין.  נתונים אלה לא שונים מהותית מהעונה שעברה שם הם זרקו הרבה מה -2 ומעט מה -3 ועדיין הם היו הפתעת העונה . אני מאמין שככל שג'אברי פארקר והגריק פריק יגדלו וייפתחו קליעה סבירה + משלוש רוב הבעיות האלה ייפתרו.

אז מה בכל זאת השתנה??

זה לא סוד שהשינוי הגדול בין מילווקי של השנה למילווקי של השנה שעברה הוא הגנה! הגנה! ושוב פעם הגנה!!

ממוצע הספיגה של מילווקי בעונה שעברה היה 97.4 (מקום 8 בליגה) אבל הרייטינג ההגנתי היה 102( מקום רביעי בליגה) כאשר לאחר הטרייד בין ברנדון נייט למייקל קרטר ווילאמס הרייטינג ההגנתי הקפיץ אותם למקום השני בליגה! זאת בעזרת חמישייה קפיצית וארוכה. הבאקס חנקו קבוצות בזכות ההגנה הדינאמית שלה. על הספסל חיכו כמה שחקנים אנדרייטד לחלוטין מבחינה הגנתית בראשות ג'ו הנסון ואילאסובה ( ששיחקו לא מעט גם בחמישייה) ויחד עם ביז'ו פאצ'וליה ודאדלי הם היוו יחידה הגנתית לוחמת שלא נפלה מהחמישייה הראשונה. מספיק לראות שג'ו הנסון ופאצ'וליה הובילו במדד הרייטינג ההגנתי, ודאדלי ואילאסובה הובילו את הקבוצה במדד רייטינג התקפי על מנת להבין עד כמה הם היו שחקנים משמעותיים. לכן הויתור על דאדלי, אילאסובה ופאצ'וליה תמורת גרג מונרו היה הימור שלא בטוח ששווה את זה ( לטעמי מונרו בתור גבוה יחיד מאכזב לחלוטין ).

ומה עוד קורה השנה?  ממוצע הספיגה של מילווקי הוא 102.2( מקום 18 בליגה) והצניחה במדד הרייטינג ההגנתי הוא 108.4 (מקום 28 בליגה) ירידה של 24 מקומות במדד!!

לא מסוגלים לשמור אפילו על קונוס צהוב. הבאקס

ידענו שמונרו הוא שחקן הגנתי מחפיר, אבל עד כדי כך?!( אגב המדד פלוס מינוס של מונרו הוא אמנם שלילי אבל הוא עדיין הגבוה בקבוצה – אולי ביומן הבא) ולאור החולשה של מונרו בצד ההגנתי, יחד עם רוטציית גבוהים דלילה יותר מהשערות על הראש של מנחם, נשאלת השאלה: איפה לעזאזל ג'ו הנסון? איך קורה שהוא לא הביא את קפיצת המדרגה המיוחלת משחקן בשנה הרביעית בליגה ובקבוצה שמשוועת ליכולת ההגנתית שלו? הוא משחק 5 דקות פחות, קולע פחות וחוסם פחות.

אבל לא זאת הבעיה היחידה של מילווקי בהגנה. מילווקי במקום הראשון בליגה בביצוע עבירות, מה שאומר שהגארדים פשוט לא מזיזים את הרגליים, השחקנים מתמלאים בעבירות ואין מי שיחליף אותם ברמה סבירה. היריבות מגיעות לקו לנקודות קלות ובנוסף הם ירדו מהמקום הראשון בעונה שעברה בחטיפות למקום ה 15. נראה שיש מחסור בבלוטות החשק, דבר מפתיע מקבוצה צעירה שאמורה לחיות על אנרגיות בלתי פוסקות בהגנה. כאן כבר אי אפשר להאשים את מונרו בלבד.

אגב, שמתם לב שכתבתי יומן שלם כמעט מבלי להזכיר את 'הפריק'?

 

 

Subscribe
Notify of
34 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
etayle
etayle
23/12/2015 17:21:56

מצויין. המהלכים האחרונים שמילווקי עשו היו עלובים . זריקת נייט והבאת מונרו . בנוסף עכשיו קיד לא יהיה חלק מהמשחקים . לדעתי הגריק פריק דיי הגיע לתקרה(שהיא ממש לא רעה) אם פרקר לא יעשה קפיצת מדרגה הם לא יגיעו רחוק העונה.(גם MCW ממש כישלון)

wilko
wilko
23/12/2015 17:37:20

הגריק פריק הכפיל את עצמו ב3 שנים האחרונות באורך וברוחב הוא עוד לא התרגל לגוף החדש שלו ולמה שהוא מסוגל לעשות אז ללא ספק שהוא עוד לא הגיע לתקרה. אני בהחלט מצפה מפארקר לקפיצת מדרגה. תזכור שהוא בשנה השנייה לאחר פציעה קשה ייקח לו זמן לחזור לעצמו. מונרו מאכזב אבל הוא לא כישלון .פשוט בשביל להביא אותו זרקו את כל הספסל שלהם לפח ואני לא חושב שהוא שחקן כזה שובר שיוויון בשביל להצדיק מהלך כזה

wilko
wilko
23/12/2015 17:37:34

לטעמי זריקת נייט הייתה בהחלט טעות

אני
אני
23/12/2015 17:55:10

כתוב יופי.

מנחם לס
מנחם לס
23/12/2015 18:20:23

איזו הפתעה נעימה!
כתיבה רהוטה, הסברים הגיוניים ביותר. בקיצור, יומן מקצועי לחלוטין!
מחכים לפוסט 'הרגשי' על קובי. כולנו נכין ממחטות.

אלעד
אלעד
23/12/2015 18:25:42

אחלה כתבה.
שתלת את קובי קצת מוקדם מדי לא? 🙂
אני חושב שהצפייה מילווקי הייתה מוגזמת מעט , כנראה שהם צריכים להתבשל עוד עונה שתיים. בכל מקרה , קצת מילה טובה על מונרו הוא מהווה עוגן התקפי טוב ו הצפייה שלך מהנסון מוגזמת. הוא לא עשה כלום בליגה עד כה. ובכל זאת מבחינת פוטנציאל יש לקבוצה הזו הרבה מה למכור.

wilko
wilko
23/12/2015 18:29:50

הציפייה שלי מהנסון היא לא שיהפוך לאנדרה דארטמונד אלא שיימלא את הוואקום שכל כך חסר לקבוצה הזאת אז כן מבחינתי הוא בהחלט אכזבה
לגביי מונרו אתה צודק הוא מוביל את הקבוצה בכל המדדים המובילים אלמלא הציפייה הגדולה ממילווקי כנראה הוא לא היה נחשב כזאת אכזבה אבל מכיון שהוא השינוי הגדול משנה שעברה אז "אור הזרקורים" מופנה אליו.

wilko
wilko
23/12/2015 18:30:41

הפוסט על קובי מתבשל על אש קטנה כרגע

asi
asi
23/12/2015 18:34:43

אחלה פוסט, חשבתי שיהיו הקבוצה מס' 3 במזרח. מאכזבים מאוד

עמרי
עמרי
23/12/2015 18:51:17

אני חושב ששינוי של 40% משחקני החמישייה יצר חוסר תיאום. ונראה שקיד לא שולט בשחקנים שלו והם עולים לשחק בלי חשק.
ונייט היה יכול לפתור להם הרבה בעיות של קליעה וחדירה.

מועלם קלאצ'
23/12/2015 19:27:46

זה הזמן להודות.
אני שרוף על מילווקי. אני לא יודע מי יכול להסתדר בלי.
פשוט מכור.
בעיקר למהדורה המוגבלת עם הסוכריות קופצות.
אין תחליף לקצפת איכותית ושוקולד לא יעזור כלום!

רן
רן
23/12/2015 19:32:05

אחת הכתבות הטובות פה!

שגיא נאור
שגיא נאור
23/12/2015 19:35:55

ג'ון הנסון היה ממובילימהליגה בחסימות פר 36 דקות ולכן הציפייה היא שבקבוצה בלי חוסמים טובים ושחקני הגנה בינוניים הוא יתבלט.
אני מאמין שהיווני עוד ישתפר אבל אני לא רואה אותו.הופך לפרנצייז פלייר אלא לשחקן שיכול להשלים מצוין כוכב אחר.
צריך.לזכור שאנחנו מדברים על מילווקי, בסדרה מול שיקגו הם שיחקו כאילו משחקי הבית הם משחקי חוץ.
שחקנים לא עומדים ומחכים להזמנה להגיע לוויסקונסין ולכן אולי היתה היחפזות בטריידים.

wilko
wilko
23/12/2015 19:43:54

הפרנצ'ייז שלי הוא ג'אברי פארקר כשהגריק פריק יהיה בהחלט מספר 2 איכותי ביותר בליגה ( סגנון ווסטבורק דוראנט כאשר שניהם מתפקדים על תקן דוארנט) אני מאמין שעם בחירת דראפט נכונה והחתמת שחקנים סבירים בשוק החופשי הם יעקפו את שיקאגו כבר בשנה הבאה

Ish
Ish
23/12/2015 20:04:15

מילווקי די ממשיכים באותו קו עליו הם היו מאז שזרקו את ברנדון נייט. אין להם מישהו שיודע לנהל את המשחק בהתקפה, ומה שכן יש להם בצד הזה הוא סוג של קרב חפירות שהיעילות שלו רחוקה מלהיות אופטימלית.

Smiley
Smiley
23/12/2015 20:22:35

בהנחה שעם הזמן הם ילמדו לשחק (באופן יעיל ובהרמוניה) עם גרג מונרו נשאר להם לקוות ל-PG איכותי יותר מאשר הפוטנציאל (שמסתבר שלא גבוה במיוחד) וההגנה של MCW.
סה"כ קבוצה צעירה עם פוטנציאל שצריכה רק להשתפשף ולצבור ניסיון.
אני מתחיל להסכים כאן שאולי היווני מתחיל להגיע לתקרה שלו, בהנחה שהוא רק ישתפר עם הקליעה שלו מחצי מרחק ועליה מכדרור.
MCW שבהתחלה חשבתי שהוא עדיף על נייט מתברר כ-PG סולידי שיותר נכון אולי להשתמש בו כמחליף מאשר כמישהו שאמור לסחוב את הקבוצה.

wilko
wilko
23/12/2015 21:06:33

תיקון טעות לכתבה
חבר שלח לי וואטסאפ שכתוב
"גארי פייטון היה בסיטאל ב 2002 אני זוכר שהם כיסחו את הוויזארדס עם ג'ורדן כשגרתי בווישינגטון. אתה מוזמן אפילו לבדוק ותראה שב2002 שנת החזרה של ג'ורדן סיאטל ניצחו בווישנגטון. אני זוכר שפייטון קלע צעד וחצי ממש קשה ביד שמאל וזה ממש הרשים אותי איך הוא עושה דברים כאלה ועוד ביד שמאל"
אז בדקתי את העניין ואכן באמצע 2002 היה טרייד בין ריי אלן לגארי פייטון ולכן הם מעולם לא שיחקו יחדיו במילווקי

wilko
wilko
23/12/2015 21:07:15

על זה מומי הגיב שהוא כבר שנים מאונן ביד שמאל ואף אחת עוד לא התרשמה מזה

המשגיח
המשגיח
23/12/2015 21:15:49

שיחקת אותה נדב. מעולה.

RL
RL
23/12/2015 21:24:04

יופי של כתבה!
הצלחת להפוך המון נתונים סטאטיסטים לפוסט מעניין
אני גם ממתין לכתבה על קובי …

גלעד
23/12/2015 22:09:09

יומן מעולה ממש.
הם בטופ 3 אכזבות העונה מבחינתי (עם ניו אורלינס והוויזארדס)

Mbk
Mbk
24/12/2015 0:32:46

אחלה יומן
מילווקי ללא ספק טופ 3 במאכזבות העונה יחד עם ניו אורלינס ויוסטון

סולי
סולי
24/12/2015 5:25:52
Reply to  Mbk

יוסטון מאכזבת מאיך שהיא נראית, במבחן התוצאה הם כנראה יסיימו במקום שבו הם בערך היו אמורים להיות- 4-5

יאיר
יאיר
24/12/2015 6:53:12

ברוך הבא! וסחטיין על יומן כיפי לקריאה.

דותן צומת
דותן צומת
24/12/2015 9:32:50

תודה! נהניתי לקרוא.

Wilko
Wilko
24/12/2015 10:40:35

תדה רבה על התגובות
יוסטון כל כך מעצבנת שאני לא מאוכזב . אני אפילו שמח

עגל
עגל
24/12/2015 14:01:22

נדב זה פוסט מצוין, ברוך הבא !
העלית כמה נקודות יפות, למשל זה שהגארדים שומרים עם הידיים ולא זזים בהגנה. מעניין אם יש נתונים על כמה קילומטראז' שחקנים עושים בהגנה, ואז אפשר יההי לכמת את האמירה שלך.
גם אני אחכה לפוסט המרגש על קובי.
באיזו שנה של הלימודים אתה ובאיזו מחלקה ?

עגל
עגל
24/12/2015 14:02:14

הגריק פריק רחוק מאוד מהתקרה שלו, עם גוף כמו שלו השמיים הם הגבול. רק תנו לו שנתיים-שלוש להמשיך להתפתח

ETG
ETG
24/12/2015 15:34:23

אחלה כתבה! אהבתי את הפן האישי והשליטה בנתונים, תן בראש! מחכים לפוסט הבא..

wilko
wilko
24/12/2015 18:50:21

עגל , בכדורגל הקילומטראז' הוא נתון מאוד חשוב בהערכת שחקן ב NBA קצת פחות לכן אני לא חושב שיהיו נתונים על כמות קילומטראז' ואם בכלל זהו נתון קריטי. . בכללי כיון שהNBA עבר שינוי מחשבתי על יעילות הזריקות בהתקפה זה גרם לשינוי גם בצורת ההגנה ב NBA. אנחנו למדנו שלעשות הגנה המטרה שלה זה למנוע זריקת כדור לסל בכל מחיר ועל כן השתמשנו בהרבה חילופים אוטומטים וריצה באמוק על שחקנים שעולים לקליעה. זה יצר מיסמאצ'ים גדולים ובעזרת הטיית זריקה בסיסית ההגנה מתבלגנת. השינוי ההתקפי שהליגה עברה לגביי יעילות הזריקות הביאה גם למחשבה מאיפה כדאי לנו שהיריב ייזרוק לסל. לכן היום המטרה של ההגנה היא לא למנוע זריקות לסל אלא לגרום לקבוצה להגיע לזריקות מהטווחים הלא יעילים. לטעמי זה מה שגרם לאוקלהומה לנצח בסדרת פלייאוף את סאן אנטוניו אחרי פיגור של 2-0. הם הבינו שאין צורך לרדוף אחרי סאן אנטוניו אלא נהפוך הוא לשחק הגנה יותר פאסיבית אשר ממתינה למסירה הנוספת ומשאירה חופשי את סאן אנטוניו לזרוק מטווחים בהם היא פחות מסוכנת.

עגל
עגל
24/12/2015 19:28:06
Reply to  wilko

מה שאתה אומר על הדרך בה אוקלהומה ניצחו את ס"א מעניין אבל הדרך למדוד את התיאוריה הזו היא בדיוק ע"י מעקב אחרי השחקנים אחד-אחד ובדיקה כמה כל אחד זז בהגנה.

גלעד
24/12/2015 22:38:46
Reply to  wilko

נתוני קילומטראז' –
הבאקס רצים בהגנה כמעט הכי הרבה בליגה (מקום שלישי) כשעד עכשיו כיסו 241.8 מייל בהגנה
http://stats.nba.com/tracking/#!/team/speed/?sort=AVG_SPEED_DEF&dir=1&PerMode=Totals

עומר
עומר
24/12/2015 19:16:21

פוסט מצויין.
אני חושב שהגריק פריק לא הגיע לתקרה שלו, אבל זה תלוי באם הוא יצליח לפתח זריקה אמינה מחצי מרחק\שלוש. הבן אדם פריק אתלטי ומסוגל לחדור ולהגיע בקלות לטבעת על כל שומר. הבעייה שהוא צריך שיצמדו אליו פחות. אם הוא מפתח קליעה טובה, הוא יכול להיות כוכב על בליגה. אם לא, אז הוא קרוב מאוד לתקרה שלו

Wilko
Wilko
24/12/2015 23:11:58

מה שאומר שלנתוני קילומטראז' אין חצי קשר להערכת יכולתיו של השחקן. בטח שלא ליכולות ההגנה של אותה קבוצה